tisdag 30 juli 2013

gudomar

Vem är hon?
Har hon ett namn?
Är hon egen och fristående, eller är alla olika aspekter av henne?

Jag tänker på de som "valt" ut en gudinna ur en mytologi och ser henne som den gudinna de följer och att hon är en alldeles egen person, precis som alla andra gudomar.
Eller de som arbetar med olika gudinnor för olika ändamål och blandar fritt från alla mytologier, samt de som ser GUDINNAN som en stor själ, där alla våra kända gudinnor är delar av henne, olika aspekter.

Jag har tänkt mycket och länge kring detta. MASSOR faktiskt.
Och för mig, så tillhör jag den sista kategorin. 
Gudinnan är allt och alla, tillsammans med Guden. 
Nog för att jag sätter Gudinnan främst i min värld, så är hon inget utan Guden. Balansen, motpoler, allt behövs.

jag visste det redan egentligen, men nu är det ganska klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar