söndag 28 juli 2013

Altaret

Dagens (ena) fundering/tanke.

Vi har vårt altare hemma, mitt i vardagsrummet. Under de sista veckorna har det blivit lite "bortglömt" under all stress och sånt inför medeltidsveckan i Visby.

Men det känns inte fel för mig, för jag har insett att jag har ett annat altare - ett sommaraltare.
Vår balkong, där jag har planterat massor av blommor och örter. Det är där jag lägger min fokus för Gudinnan nu. I den växande kraften hos plantorna.
Jag hyllar, ber och tackar när jag vattnar, när jag plockar och äter de enstaka jordgubbar, när jag tar in örter eller när jag bara är ute och andas.
Det finns inget starkare än det växande livet, som till hösten kommer att vissna ner och göra plats för nytt nästa vår. Praktexemplet för livscykeln, årstiderna, och Gudinnan själv.

Jag har landat mer i min väg nu, jag börjar se åt vilket håll det går åt och vilka håll det inte går åt.

/Troll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar